روغن معطر پر کاربرد در ماساژ

روغن معطر پر کاربرد در ماساژ

 

روغن معطر اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس یکی از پرکاربردترین روغن‌های معطر با خواص فوق‌العاده است. این روغن منجر به کاهش افسردگی، کاهش اضطراب، تنظیم خواب، از بین برنده مشکلات جسمانی که در اثر استرس به وجود آمده اند مانند فشار خون و … می‌شود. این روغن همچنین برای کمردرد، روماتیسم، التهاب مفاصل، گرفتگی عضلات گردن و حتی پیچ خوردگی مناسب می‌باشد.  این روغن همچنین به عنوان یک تقویت کننده خوب برای سیستم ایمنی بدن محسوب می‌گردد.

موارد احتیاط: از این روغن برای ماساژ بارداری نباید استفاده شود چرا که ممکن است منجر به سقط جنین گردد.

خرید روغن اسطوخودوس

روغن معطر گل رز

روغن گل رز برای اولین بار در قرن دهم تقطیر شد. امروزه نیز به طور عمده عصاره گل رز در این کشور تولید می­شود که برای تهیه مقدار کمی از آن به تعداد زیادی برگ گل رز نیاز است. این روغن با رایحه مطبوع دارای خواص زیادی از جمله رفع افسردگی، رفع اضطراب، از بین برنده شوک، از بین برنده افکار منفی و محرک تمایلات جنسی است. این روغن همچنین در تسهیل دوره عادت ماهیانه موثر می‌باشد.

موارد احتیاط: از این روغن نیز مانند اسطوخودوس نباید در ماساژ بارداری استفاده کرد چرا که امکان سقط جنین را در بر دارد.

خرید روغن گل رز

روغن معطر یاس

روغن گل یاس به پادشاه روغن‌های معطر معروف است و یکی از قوی‌ترین و گران‌ترین روغن‌های گیاهی است که در طب سنتی برای پیشگیری و درمان برخی از بیماری‌ها از آن استفاده می‌شود. عطر این گل بعد از غروب آفتاب به بالاترین درجه می‌رسد. این روغن داری خواص بسیاری از جمله ضدافسردگی، ضدعفونی‌کننده و ضد اسپاسمی دارد و از بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند.

این روغن خوش‌بو احساس خوش‌بینی و اعتماد‌به‌نفس در فرد ایجاد می‌کند و برای رفع خون‌سردی و بی‌تفاوتی نیز موثر است و از طرفی تحریک کننده تمایلات جنسی است. این روغن برای برطرف کردن ترک‌های پوست بسیار مفید است و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و حاوی بنزیل و میتل است که برای درمان بسیاری از بیماری­ها مفید می‌باشد.

خرید روغن یاس

 

روغن های معطر پر کاربرد در ماساژ

روغن معطر لیمو

طبق مطالعات انجام شده این روغن احتمالا ضد میکروبی‌ترین روغن ضروری موجود می­باشد و از هزاران سال پیش در طب آیورودا جایگاه ویژه‌ای داشته است.

روغن لیمو به کاهش اشتها و چربی سوزی در بدن کمک کرده و با افزایش متابولیسم بدن به کاهش وزن کمک می‌کند.

روغن لیمو یک روغن تسکین دهنده است که به کاهش خستگی جسمی و روحی، افزایش قدرت آگاهی و تمرکز، کاهش اضطراب، سرگیجه، تنش‌های عصبی و استرس کمک می‌کند.

روغن لیمو باعث ایجاد احساسات مثبت در فرد شده و در درمان افسردگی نیز موثر است.

استنشاق روغن لیمو باعث افزایش هشیاری، تمرکز و بهره وری می­شود و به همین دلیل از آن به صورت گسترده برای تهویه اتاق کار کارکنان شرکت­ها استفاده می‌کنند.

خرید روغن لیمو

روغن معطر نعناع

روغن نعناع دارای چندین ویژگی مهم برای پوست است: ضدعفونی کننده، پاک کننده‌ی قدرتمند، خنک کننده و طراوت دهنده.از این روغن برای رفع سرفه و آنفلوآنزا، کاهش درد، تسکین سردرد و کاهش استرس نیز استفاده می‌کنند. این روغن مانند روغن لیمو انرژی زا نیز می‌باشد.

خرید روغن نعناع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *