ماساژ دیپ تیشو (بافت عمقی)

ماساژ دیپ تیشو (بافت عمقی)

ماساژ دیپ تیشو (بافت عمقی) ماساژی عمیق و محکم است که در باز کردن گرفتگی‌های شدید و مزمن عضلانی بسیار موثر می‌­باشد.

در این ماساژ تمرکز بر عمیق‌ترین لایه‌های بافت عضلات، تاندون‌ها و فاسیا (لایه محافظ دراطراف عضلات، استخوان‌ها و مفاصل) است.

متاسفانه ماساژ بافت عمقی در بیشتر مواقع با فشار زیاد اشتباه گرفته می‌شود و برخی گمان می‌کنند که انجام فشار در ماساژ همان ماساژ بافت عمقی است.

همچنین برخی، ماساژ دیپ تیشو (بافت عمقی) را محکم، همراه با درد و فشار زیاد و همچنین یک تکنیک تهاجمی تلقی می کنند. در حالی که این واقعیت وجود دارد که بعد از یک جلسه ماساژ نباید درد و ناراحتی وجود داشته باشد مگر اینکه یک درد عضلانی تاخیری گذرا که این اتفاق نیز می‌تواند در هر ماساژی بیافتد.

ماساژ بافت عمقی (دیپ تیشو) ادغامی از تکنیک‌های ماساژ کلاسیک سوئدی، لمسی درمانی، عصبی-عضلانی و تکنیک‌های مایوفاشیال است برای دستیابی به تمام سطوح بدن.

در هنگام انجام تکنیک‌های ماساژ عمقی لازم است برخی از روش های کلیدی دنبال شود.

  • همیشه به مراجعه کننده و نیازهای او احترام بگذارید.
  • هرگز از مرزهای خود با مراجعه کننده فراتر نروید.
  • به مراجعه کننده یادآور شوید که کنترل جلسه در اختیار اوست. به این معنا که اگر نیاز به فشار بیشتر یا کمتر داشته باشد، نور را باید کمتر کنیم یا بیشتر، دمای اتاق را کم یا زیاد کنیم و … می‌تواند به ما بگوید.
  • به تغییرات در زبان بدن توججه کنید.
  • هرگز به بافت نیروی بیش از حد وارد نکنید و به آرامی به سمت لایه‌های عمقی بافت حرکت کنید. در بافت های عمقی تر نیاز به حرکت کندتر است. اعمال نیروی زیاد منجر به درد عضلانی می شود.
  • کبودی و درد شدید نباید رخ دهد.

در نهایت اینکه باید توجه داشته باشید برای یادگیری ماساژ دیپ تیشو (بافت عمقی) می‌بایست آناتومی نیز به شما آموزش داده شود تا با عضلات به خوبی آشنا شده و بتوانید بر عضلات زیرین به راحتی کار کنید.

همچنین توجه داشته باشید که حتما در دوره‌های حضوری آموزش ماساژ شرکت کنید تا وضعیت بدن، قرار گیری دست‌ها و اجرای تکنیک ها توسط مدرس به خوبی بررسی شود که در هنگام کار به مراجع خود آسیب وارد نکنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *