روغن های ماساژ

روغن های ماساژ

روغن های ماساژ

روغن زیتون

روغن زیتون چرب، کمی تلخ و گرمابخش است. استفاده از روغن زیتون باعث کاهش التهاب موضعی و جلوگیری از نرمی استخوان می‌شود. روغن زیتون باعث متعادل سازی صفرا و سوخت و ساز چربی بدن می‌گردد. از روغن زیتون برای ماساژ نوزادان و کودکان و سالمندانی که استخوان‌های ضعیف دارند جهت تقویت استخوان‌ها می‌توان استفاده کرد.

روغن نارگیل

از روغن نارگیل به عنوان روغن پایه در بسیاری از محصولات آرایشی می‌توان استفاده کرد. روغن نارگیل 8 درصد روغن مورد نیاز جهان را برآورده می‌کند و روغنی پر کاربرد است. این روغن در دمای پایین به شکل جامد است و در صورتی که با دمای دست گرم شود به صورت مایع در می‌آید. روغن نارگیل شیرین، با رنگ روشن، چرب و خنک کننده است.

این روغن برای برخی مشکلات پوستی از قبیل: خارش و جوش، سوختگی، تورم، زخم، جراحت، اگزما و عفونت‌های قارچی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روغن کنجد

یکی از معروف‌ترین روغن‌ها در ماساژ است. این روغن چرب، سنگین، گرم و کمی تلخ است. این روغن، تورم را بهبود بخشیده و بافت پوست را ترمیم می‌کند و از پیری زودرس نیز جلوگیری می‌نماید.روغن کنجد در طب آیورودای هندی بسیار باارزش است. بر اساس چاراک سامهیتا، یکی از قدیمی‌ترین متون آیورودا، روغن کنجد، بهترین روغن برای بدن انسان است.

این روغن دارای ارزش غذایی عالی برای تقویت ساختار بدن که تاندون‌ها، عضلات و رباط‌ها هستند به شمار می‌آید. آیورودا ماساژ روزانه با روغن کنجد را، که یک ماساژ سطحی با روغن گرم است، پیشنهاد می‌کند.

روغن بادام شیرین

روغن بادام روغنی بسیار خوب برای ماساژ است و با توجه به گران بودن آن در ماساژ برای نوزادان، افراد علیل و ناتوان و همچنین سالمندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.این روغن هر نوع خشکی پوست و مو را از بین می‌برد و از آنجایی که طبعی متعادل دارد برای همه افراد می‌تواند مفید واقع گردد.

روغن های ماساژ

نکته: توجه داشته باشید که روغن بادام تلخ سه ترکیب اصلی دارد: بنزآلدهید، گلیکوسید آمیگدالین و اسید هیدروسیانیک. البته این سه ترکیب همراه با 50 درصد از مواد دیگری مانند اسیدهای چرب غیر اشباع و مواد مشترک با بادام شیرین وجود دارند.

از میان این سه ترکیب اصلی، ماده اسید هیدروسیانیک یک ماده شیمیایی سمی است و به همین دلیل مصرف روغن بادام تلخ به صورت خوراکی ممکن است فرد را مسموم سازد.به همین دلیل پیشنهاد می‌گردد از این روغن در ماساژ کلی بدن استفاده نگردد و افرادی که طب سنتی کار می‌کنند با توجه به دستورالعمل‌هایی که دارند این روغن را به صورت ترکیب با روغن‌های دیگر و به صورت موضعی استفاده نمایند.

 روغن جوجوبا

این روغن از گیاه جوجوبا گرفته شده است. از لحاظ شیمیایی، این روغن یک مایع مومی اشباع نشده با اسیدهای چرب است که در سبوم (روغن پوست) انسان نیز موجود است. به عبارت دقیق‌تر، چربی این گیاه و پوست انسان بسیار شبیه به هم هستند و بنابراین این روغن به راحتی از طریق پوست جذب می‌شود و به ندرت منجر به آلرژی می‌شود.

از این رو، روغن جوجوبا یک مرطوب کننده استثنایی و نرم کننده‌ای خوب برای پوست است. استفاده منظم از این روغن خاصیت تسکین دهنده و حفاظت از پوست در برابر آلودگی‌های محیط دارد.یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه این روغن مواد تشکیل دهنده طبیعی آن است که خاصیت ضدمیکروبی و موثری برای مقابله با انواع عفونت‌های پوستی دارد.

روغن آووکادو

رنگ سبز تیره دارد و نسبت به دیگر روغن‌ها سنگین است و به علت چرب بودن فوق‌العاده‌اش معمولاً با دیگر روغن‌ها مانند روغن بادام ترکیب شده و سپس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *