ماساژ صندلی

ماساژ صندلی

ماساژ صندلی چیست؟

ماساژ صندلی یک جلسه 15 الی 20 دقیقه ای است که ماساژ تراپیست بر پشت، گردن، شانه ها، بازوها و سر تمرکز می‌کند.

از این ماساژ برای شل کردن عضلات، بهبود انعطاف پذیری و رفع تریگر پوینت، تقویت سیستم ایمنی، بهبود کیفیت خواب و کاهش استرس استفاده می شود.

در طول این ماساژ، شما به صورت ارگونومیک روی یک صندلی مخصوص ماساژ، می نشینید و صورت خود را در محل قرار گیری صورت قرار می دهید و ماساژ تراپیست تکنیک‌ها را برای شما اجرا می‌کند.

این ماساژ به دو صورت انجام می پذیرد:

1- در حالی که لباس بر تن دارید و بدون روغن

2- بدون لباس و با روغن

ماساژ صندلی اغلب در مراکز خرید و فرشگاه ها، فرودگاه، محل کار و رویدادها (مثل سالن‌های همایش) اجرا می گردد و مراجع پس از 20 دقیقه دریافت ماساژ می‌تواند با حالی خوش به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهد.

ماساژ صندلی

ماساژ صندلی

تاریخچه ماساژ صندلی

در سال 1954، فوجیموتو که در یک حمام عمومی در اوزاکا، ژاپن کار می‌کرد اولین صندلی ماساژ را ایجاد کرد. در طراحی اولیه، او از مواد بازیافتی مانند توپ بیسبال، زنجیر دوچرخه و قطعات چوب استفاده شد. با این حال، تا سال 1982 بود که ماساژ صندلی معاصر که به عنوان ماساژ در محل یا ماساژ نشسته نیز شناخته می شود شهرت پیدا کرد.

دیوید پالمر، در سال 1986، اولین صندلی ماساژ را ساخت. از آن زمان صندلی های ماساژ در رویدادهای عمومی، فرودگاه‌ها و حتی مراکز خرید حاضر شد و باعث آرامش و تسکین استرس برای افراد در حال حرکت شد.

مزایای ماساژ صندلی

ماساژ صندلی دارای مزایای بسیاری است که آن را به ماساژی راحت و موثر تبدیل می کند.

کاهش تنش و درد عضلانی

ماساژ صندلی نواحی خاص مانند پشت، شانه ها، گردن و بازوها را هدف قرار می دهد. این موضوع باعث آرامش عضلات، کاهش تنش و کاهش درد می شود.

بهبود گردش خون

ماساژ صندلی با افزایش جریان خون، به بهبود و سلامت عمومی بدن کمک می کند.

افزایش هشیاری و کاهش استرس

تنها 15 دقیقه ماساژ صندلی می تواند موثرتر از یک استراحت منظم در کاهش اضطراب باشد. ماساژ صندلی هشیاری را افزایش داده و ذهن را آرام می کند.

افزایش انعطاف پذیری

جلسات منظم ماساژ صندلی می تواند انعطاف پذیری را افزایش داده و عملکرد حرکتی را بهبود بخشد.

افزایش سیستم ایمنی

آرامش ناشی از ماساژ صندلی به طور مثبتی بر سیستم ایمنی بدن تاثیر گذار است و به شما کمک می کند سالم تر بمانید.

آیا یادگیری ماساژ صندلی سخت و پیچیده است؟

دوره آموزشی ماساژ صندلی طی یک الی دو روز انجام می پذیرد و در صورتی که در آموزشگاه ماساژ مطمئن و زیر نظر اساتید معتبر آموزش ببینید ماساژ دشوار و پیچیده ای نیست و می توانید به راحتی آن را آموزش ببینید.

آیا در مسابقات ماساژ، ماساژ صندلی نیز جزء طبقه بندی ها به شمار می‌رود؟

در برخی از مسابقات ماساژ، طبقه بندی ماساژ صندلی وجود دارد و جالب است که بدانید آقای علی کریمی راد از ایران دارنده مدال برنز مسابقات مالتی کالچرال در بخش ماساژ صندلی و دارنده مدال طلای ماساژ صندلی در مسابقات جهانی ماساژ در یونان است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *