اساتید دوره ماساژ

کاربر ماساژ

کاربر ماساژ

 کاربر ماساژ

کاربر ماساژ  به عنوان نوعی از ماساژ یا سبکی از ماساژ شناخته نمی‌شود بلکه نام یکی از دوره‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است و یک مهارت شغلی محسوب می گردد که دارای کد ILO (وزارت کار جهانی) است.

به این معنی که مهارت آموز پس از گذراندن این دوره، مدرکی دریافت می‌کند که مورد تائید کشورهای دیگر نیز هست.

در استاندارد آموزشی کاربر ماساژ شما می‌بایست دو بخش تئوری و عملی را آموزش ببینید.

بخش تئوری

1- واژه های مرتبط با ماساژ: از آنجایی که این دوره یک دوره پایه می‌باشد، بنابراین مهارت آموز لازم است که با واژه‌های تخصصی حرفه خود آشنا باشد.

2- ابزار و تجهیزات ماساژ: استاندارد بودن ابزار و تجهیزات در ماساژ می‌تواند ایمنی مراجع و ماساژ تراپیست را تامین نماید و بنابراین لازم است که مهارت آموز با انواع ابزار و تجهیزات و چگونگی شناسایی استاندارد بودن آن آشنا باشد. این ابزار و تجهیزات شامل تخت ماساژ، روغن ها، استیک، رول استیک، ملحفه و حوله، بولستر، تشک و … می باشد.

3- انواع ماساژ: مهارت آموز لازم است که با انواع ماساژ و تفاوت‌های آن آشنا باشد تا بر اساس نیاز مراجع خود بتواند در دوره‌های جدید شرکت کند و علاوه بر آن در صورتی که مراجع از ماساژ تراپیست توضیحی در مورد ماساژها درخواست کرد بتواند به راحتی برای مراجع خود توضیح دهد.

4- اطفای حریق و کمک‌های اولیه: با توجه به اینکه مهارت آموز پس از آموزش ممکن است در مراکز ماساژ مشغول به کار شود، برای حفظ ایمنی خود و مراجعین لازم است که از نکات ایمنی آگاهی داشته باشد تا از بروز خطر جلوگیری کرده و در هنگام بحران بتواند مدیریت بحران انجام دهد.

5- ارگونومی: داشتن بالاترین بازده با کمترین آسیب به خود و حفظ ایمنی از مسائل مربوط به ارگونومی است که مهارت آموز در این دوره یاد می‌گیرد که چگونه با حفظ استانداردهای لازم از جمله نوع ایستادن در هنگام ماساژ بتواند کمترین آسیب و بیشترین بازدهی را داشته باشد.

6- انوع روغن: با توجه به اینکه روغن‌های متفاوتی در بازار وجود دارد، مهارت آموز می بایست با انواع آن و دلیل استفاده از هر کدام آشنا باشد تا بتواند بهترین خدمات را به مراجع خود ارائه دهد.

7- آناتومی: یکی از مباحث مهم در دوره کاربر ماساژ شناخت آناتومی و فیزیولوژی است. در این دوره سعی بر آن شده که با زبان ساده و بالاترین کیفیت آموزشی، آناتومی و فیزیولوژی آموزش داده شود تا علاوه بر ملموس بودن مطالب، برای مهارت آموز مفید و کاربردی نیز باشد. سرفصل ها شامل: دستگاه اسکلتی، دستگاه عضلانی، دستگاه پوست، دستگاه عصبی، جایگاه اندام ها و حرکت شناسی است.

8- احتیاط‌ها و ممنوعیت‌ها در ماساژ: با توجه به اینکه ماساژ تراپیست می بایست بر اساس نیاز بدنی مراجع کار ماساژ را انجام دهد و در این خصوص لازم است که با برخی بیماری‌ها و شیوه ماساژ دادن این افراد آشنا باشد، در این دوره، مهارت آموز با بیماری‌ها و شیوه برخورد و نوع ماساژ افراد با بیماری‌های مختلف آشنا می‌شود.

9- مشاوره جهت تاسیس مرکز و یا کار در مراکز ماساژ: این عنوان جز استانداردهای آموزشی کابر ماساژ نمی‌باشد اما با توجه به اینکه افراد پس از گذراندن این دوره تمایل به اشتغال دارند، این مورد در دوره‌های تئوری کاربر ماساژ توضیح داده خواهد شد و کارآموز می‌تواند هر زمان که تمایل داشت برای مشاوره به صورت رایگان به آموزشگاه ماساژ نوآوران سلامت مراجعه نماید.

بخش عملی

این بخش شامل آموزش ماساژ کلاسیک روسی است.

ماساژهای کلاسیک، ماساژهای پایه هر کشور را شامل می‌شود که مجموعه‌ای است از تکنیک‌های بسیار پر کاربرد که با دست و معمولاً با روغن روی بدن اجرا می‌گردد.

ماساژ کلاسیک روسی نیز ماساژ پایه در کشور روسیه است که از نظر کاربرد مشابه ماساژ کلاسیک سوئدی است.

این ماساژ شامل حدود 40 تکنیک می‌باشد که شما نه تنها یاد می گیرید که هر کدام از تکنیک‌ها را به چه شیوه‌ای اجرا کنید، بلکه یاد می گیرید که چگونه و از کدام بخش بدن ماساژ را شروع کنید، چگونه ادامه دهید و در نهایت به چه شیوه‌ای ماساژ را به پایان برسانید.

با یادگیری ماساژ کلاسیک روسی شما می‌توانید برای مراجع خود نیم ساعت، 1 ساعت، 1/5 ساعت، 2 ساعت و حتی 3 ساعت ماساژ به راحتی، با نظم و متفاوت اجرا کنید و مراجع را جذب خود نمایید.

توجه داشته باشید که ماساژ به عنوان یک مهارت شناخته می‌شود و یادگیری هر مهارت نیاز به تمرین و ممارست دارد. بنابراین پس از گذراندن دوره کاربر ماساژ شما می‌توانید هر زمان که نیاز داشتید به آموزشگاه مراجعه کرده و زیر نظر مربی خود تمرین انجام دهید تا به حد تسلط برسید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *