ماساژ آتش (آتش درمانی)

ماساژ آتش

ماساژ آتش (آتش درمانی) و تاریخچه

ماساژ آتش یا آتش درمانی (Fire Therapy) یک روش درمانی سنتی کمتر شناخته‌شده در طب سنتی چین است که هدف آن ارتقاء سلامت و بهبود کلی وضعیت بدن است.

ماساژ آتش، که به زبان چینی “huǒ liáo” نامیده می‌شود و  یکی از روش‌های طب سنتی چینی و تبتی است که به تنظیم تعادل دماهای سرد و گرم در بدن کمک می‌کند. مانند “موکسا”، این روش حرارتی است، اما تفاوتی که با موکسا دارد این است که به جای نقاط منفرد، برای گرم کردن نواحی وسیع‌تری از بدن استفاده می‌شود. این درمان به تسکین نواحی تحت تأثیر درد مفاصل و عضلات، کاهش استرس و کمک به کاهش وزن کمک می‌کند.

نکته قابل توجه در ماساژ آتش (آتش درمانی)

با توجه به اینکه واژه درمان امکان دارد ذهن را از درمان‌های پزشکی منحرف کند و برخی گمان کنند که مداخله در فرایند درمان به حساب می‌آید، به جای واژه آتش درمانی، در ایران از واژه ماساژ با آتش استفاده می کنیم.

اثرات ماساژ آتش

به گفته دکتر جیکوب تایتلبام، یکی از علل استفاده از آتش این است که گرمای شدید یک واکنش آدرنالینی را تحریک می‌کند و می‌تواند وضعیت انتقال دهنده های عصبی و هورمون‌های  بدن شما را تغییر دهد و برخی علائم مانند سوءهاضمه و متابولیسم کند را بهبود بخشد.”

درمان با آتش در درمان مشکلات مختلف مرتبط با سرما مؤثر است و از آن می‌توان برای کمک به درمان برخی مشکلات استفاده کرد:

ماساژ آتش و بیماری‌ها

  • روماتیسم و آرتریت روماتوئید
  • شانه یخ‌زده
  • مشکلات گوارشی
  • اسپوندیلیت گردن
  • پیچ‌خوردگی مفاصل
  • فتق دیسک کمر
  • مشکلات زنان و مردان
  • بیماری‌های پوستی مختلف شامل آکنه مقاوم، اگزما و زونا

در این ماساژ با استفاده از آتش بخش‌هایی از بدن طبق پروتوکل و روش‌های خاص از روی حوله آتش زده می‌شود و این کار به صورت مکرر و به مدت 10 الی 15 دقیقه انجام می‌گردد تا موثر واقع شود.

نکته قابل توجه این است که به هیچ عنوان بدون آموزش دیدن تخصصی این کار را انجام ندهید تا باعث سوختگی و آسیب به بدن مراجع نشوید.

تصور کردن اینکه پشت شما در حال سوختن است ممکن است شما را نگران کند، اما مطمئن باشید که این روش سنتی در صورت انجام توسط ماساژ تراپیست‌های حرفه‌ای و با رعایت پروتکل‌های ایمنی مناسب، ایمن تلقی می‌شود. این پروتکل‌ها شامل اطمینان از اینکه آتش به نقطه‌های طب سوزنی صحیح اعمال شود، داشتن یک حوله مرطوب در نزدیکی منبع آتش و آمادگی برای خاموش کردن آتش بلافاصله در صورت احساس ناراحتی یا گرمای زیاد مراجع است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *